3110091311 |
Reading in pairs |
2021-2022 |
Seminari de coordinació. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
24/10/2021 - 28/5/2022 (30 hores) de h a h |
|
CRP de Castelldefels |
|
Doctor Trueta, 66 -interior (Castelldefels)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Castelldefels
|
| |
|
Dates provisionals |
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
DATA INICI PROVISIONAL |
| |
Descripció i Metodologia: |
"Reading in pairs" és un programa de tutoria entre iguals (amb alumnat i famílies) per a la millora de la competència lectora i l’expressió oral en anglès com a llengua estrangera
El programa pretén contribuir a la millora dels resultats de l’anglès als centres i les aules a través de la tutoria entre iguals (mètode de treball cooperatiu). Una millora de la comprensió lectora i de l’expressió oral a través d’unes sessions basades en uns fulls d’activitat que estructuren la interacció entre tutor i tutorat i permeten un augment de les possibilitats de ser escolat i parlar en anglès. Un treball que, paral·lelament, també poden fer les famílies.
|
| |
Objectius |
1. Millorar la competència lectora de l’alumnat, en especial la comprensió lectora en llengua anglesa.
2. Augmentar el temps de l’expressió oral en llengua anglesa, per millorar la seva competència.
3. Fomentar la capacitat de cooperació de l’alumnat.
4. Potenciar la implicació de les famílies en les tasques escolars.
5. Posar a l’abast del professorat metodologies inclusives per a l’aprenentatge de la llengua anglesa que siguin sostenibles en el sí dels centres.
6. Promoure el treball col·laboratiu entre el professorat i els centres: participar en la xarxa de centres compartint i intercanviant experiències sobre el programa Reading in pairs amb professorat del propi centre i d’altres.
|
| |
Continguts |
1. La tutoria entre iguals: bases del mètode d’aprenentatge cooperatiu, creació de les parelles, rol recíproc, avaluació.
2. La competència lectora en llengua anglesa: fulls d’activitats, moments de la sessió, avaluació.
3. L’expressió oral en llengua anglesa: suports per a l’expressió oral durant la sessió com el «language support» i «l’audio file» (gravacions dels textos amb bona pronunciació i entonació).
4. La implicació familiar: importància de la participació i la formació per entendre el programa i portar a terme la tasca.
5. El rol docent: observació i seguiment de l’activitat, intervencions específiques que es requereixin, formació en xarxa de centres.
|
| |
Avaluació |
- Assistència al 100% de les sessions plenàries (tres sessions de 3 h.)
- Participació a l’aula virtual moodle
- Selecció i elaboració de fulls d’activitats
- Recollida de dades inicials i finals dels resultats de l’alumnat
- Realització de 20-24 sessions de 1/2 h. aprox. a les aules
- Implicació de les famílies
- Col·laboració amb el professorat del centre i entre centres (possibles visites entre centres)
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un 80 % de les hores previstes.
Participació activa en les activitats previstes.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres i professors/es d'anglès de Castelldefels
|
| |
E-mail |
a8930037@xtec.cat
|
| |
|
|